edycja 2023
Szósta, aktualna edycja konkursu trwa od czerwca 2023 r. W pierwszym etapie zgłoszono do niej 104 dworce ze wszystkich 16 województw. Do audytów zakwalifikowano 20 obiektów, spośród których, po wizytach na miejscu, ułożona zostanie lista finałowa.

edycja 2022
Piąta edycja konkursu wystartowała w czerwcu 2022 r. Na etapie zbierania zgłoszeń wpłynęło 186 propozycji. Ostatecznie, po weryfikacji do audytów zakwalifikowano 22 dworców, a w finałowej dziesiątce znalazły się: Cieszyn, Golęczewo, Kąty Wrocławskie, Kraków Swoszowice, Krzeszowice, Lublin Główny, Radom Główny, Tuchola, Wronki, Żory.
Do jury wybierającego nagrodę główną zaproszono: Karola Gądzika – Członka Zarządu Fundacji Stare Powązki, Małgorzatę Kalatę – Dyrektora Generalnego Urzędu Transportu Kolejowego, dr hab. inż. Andrzeja Massela – Dyrektora Instytutu Kolejnictwa, dr hab. Janę Pieriegud – prof. Szkoły Głównej Handlowej, Krzysztofa Ziemca – dziennikarza TVP i RMF FM. Zwycięzcą nagrody głównej został dworzec w Cieszynie. W wybór najlepszego dworca włączyło się również około 5 tys. internautów. Nagrodę publiczności w V edycji konkursu otrzymał dworzec w Kątach Wrocławskich na który oddano ponad 1,2 tys. głosów.
W piątej edycji konkursu dworcowego postanowiono przyznać dodatkowo nagrodę specjalną dla dworca Przemyśl Główny za symboliczną rolę, jaką ten obiekt odegrał w pierwszej fazie wojny w Ukrainie.


edycja 2021
Czwarta edycja konkursu rozpoczęła się w maju 2021 r. Na etapie zbierania zgłoszeń wpłynęło 209 propozycji. Ostatecznie, po weryfikacji do audytów zakwalifikowano 22 dworców, a w finałowej dziesiątce znalazły się: Cieszyn, Myszków, Nowy Sącz, Oborniki Śląskie, Oświęcim, Radymno, Skawina, Ustka, Wolsztyn i Wrocław Główny.
Do jury wybierającego nagrodę główną zaproszono: Elżbietę Dzikowską – dziennikarkę, współtwórczynię programu „Pieprz i wanilia”, Mateusza Izydorka vel Zydorka – Dyrektora Biura Klastra „Luxtorpeda 2.0”, Redaktora prowadzącego portalu Nakolei.pl, Alicję Kozłowską – dyrektor Departamentu Regulacji Rynku Urzędu Transportu Kolejowego, Sławomira Majcher – Dyrektora Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie oraz dr hab. Marcina Wołka – adiunkta w Katedrze Rynku Transportowego na Uniwersytecie Gdańskim, Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Gdynia. W 2021 r. zwycięzcą nagrody głównej został dworzec w Oświęcimiu.
W wybór najlepszego dworca włączyło się również ponad 8,2 tys. internautów. Nagrodę publiczności w IV edycji konkursu otrzymał dworzec we Wrocławiu na który oddano łącznie ponad 3,2 tys. głosów. Kolejne miejsca zajęły Radymno (ponad 0,9 tys. gł.) oraz Ustka (ponad 0,8 tys. gł.).


edycja 2020
Trzecia edycja konkursu została zainaugurowana w maju 2020 r. W pierwszym etapie zebrano 104 propozycje, odnoszące się do 44 obiektów. Ostatecznie, po weryfikacji i przeprowadzeniu 21 audytów w finałowej dziesiątce znalazły się: Bydgoszcz Główna, Czeremcha, Gliwice, Oświęcim, Piaseczno, Przemyśl Główny, Starogard Gdański, Wodzisław Śląski, Wrocław Główny, Goczałkowice-Zdrój.
W 2020 r. do pracy w jury konkursowym zaproszono sześć osób: Tomasza Kammela – dziennikarza TVP, Daniela Ogrodnika – dr inż. arch. Politechniki Krakowskiej, Zbigniewa Maćków – przewodniczącego Dolnośląskiej Okręgowej Izby Architektów RP, Katarzynę Szadkowską – dyrektor Biura Prezesa UTK, Iwonę Budych – prezes Stowarzyszenia Wykluczenie Transportowe oraz Łukasza Malinowskiego – redaktor naczelnego „Rynku Kolejowego”. W 2020 r. zwycięzcą nagrody głównej został samorządowy dworzec z Goczałkowic Zdrój.
W wybór najlepszego dworca włączyło się również 13 tys. internautów. Po podsumowaniu głosowania przeprowadzonego na stronie konkursu zwycięzcą nagrody publiczności został dworzec w Przemyślu, który zdobył ponad 4,8 tys. głosów.


edycja 2019
Druga edycja konkursu została zainaugurowana we wrześniu 2019 r. Na etapie zbierania zgłoszeń wpłynęło 148 propozycji, odnoszących się do 60 obiektów. Ostatecznie, po weryfikacji do audytów zakwalifikowano 22 obiekty, a w finałowej dziesiątce znalazły się: Bydgoszcz Główna, Jarocin, Katowice, Kraków Główny, Olsztyn Zachodni, Ruda Śląska Chebzie, Tarnów, Warszawa Centralna, Wodzisław Śląski oraz Wrocław Główny.
Podobnie jak w poprzedniej edycji do jury zaproszono osoby rozpoznawalne, cieszące się autorytetem w dziedzinie architektury, transportu, historii kolei oraz mediów. W tym gronie znaleźli się Beata Chmielowska-Olech – dziennikarka telewizyjna, Radosław Karwicki – dziennikarz Raportu Kolejowego, Joanna Marcinkowska – Rzecznik Praw Pasażerów UTK, Andrzej Paszke – hobbysta, autor książek o historii kolei, Daniel Załuski – prof. Politechniki Gdańskiej, specjalista z zakresu węzłów przesiadkowych. Decyzją jury w drugiej edycji konkursu dworcowego zwyciężył dworzec Ruda (Śląska) Chebzie.
W głosowaniu rozstrzygającym o przyznaniu tytułu „nagrody publiczności” wzięło udział prawie 3,2 tys. osób. Najwięcej głosów (1,6 tys.) otrzymał dworzec w Tarnowie.

edycja 2018
Pierwszą edycję konkursu „Dworzec Roku” przeprowadzono w 2018 r. Spośród zgłoszonych 32 dworców do audytów zakwalifikowano 21. Po weryfikacji ich stanu i opinii użytkowników do finałowej 10 zakwalifikowane zostały: Bielsko Biała, Bydgoszcz Główna, Gdynia Główna, Kartuzy, Katowice, Tarnów, Toruń Główny, Warszawa Centralna, Wągrowiec oraz Wrocław Główny.
Konkurs rozstrzygnęło jury w składzie: dr hab. inż. arch. Jacek Wesołowski – kierownik Zakładu Projektowania Urbanistycznego w Instytucie Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej, Jolanta Kramarz – prezeska i fundatorka Fundacji Vis Maior, Andrew Goltz z British-Polish Railway and Industrial Heritage Partnership, Katarzyna Kapczyńska – dziennikarka Pulsu Biznesu oraz Anna Popek – prezenterka i dziennikarka telewizyjna.
Zwycięzcą nagrody głównej w 2018 r. został dworzec w Wągrowcu.
Równolegle z konkursem głównym przeprowadzone zostało głosowanie internetowe, w którym udział wzięło 4,9 tys. osób. Po podsumowaniu wyników nagrodę publiczności otrzymał dworzec w Kartuzach, który zdobył 1,7 tys. głosów.

